niedziela, 22 grudnia 2013

Pomysł na prezent. 100 lat mody


100 lat mody - Cally Blackmann, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2013.
O zakupieniu tej książki myślałam już od dawna, ale jakoś zawsze miałam tysiąc innych spraw do załatwienia i nie mogłam się zebrać, by pójść po nią do sklepu. 
W końcu stwierdziłam, że okres przedświąteczny jest idealnym momentem, by ją sobie sprezentować. To tak na wszelki wypadek, gdyby pozostałe gwiazdkowe upominki okazały się nietrafione:))
Osobom, które nie mają jeszcze pomysłu co podarować na gwiazdkę mamie, siostrze czy przyjaciółce polecam właśnie tę książkę (i nie jest to post sponsorowany;))
Znajdziecie tam przede wszystkim mnóstwo fotografii, na których widać jak zmieniała się moda w ciągu ostatniego stulecia. Każde ze zdjęć opatrzone jest ciekawymi opisami, co sprawia, że ciężko  się oderwać od lektury.


Autorka zrezygnowała z podziału mody na konkretne dekady, co moim zdaniem jest słuszne, bo często zmiany w stylu ubierania się i rozwoju mody nie idą w parze z końcem danego dziesięciolecia, lecz raczej z przemianami społecznymi. Podkreślone zostały jednak lata 60-te i tym samym stanowią one jedyny czasowy punkt odniesienia. Wertując kolejne strony spotkać można Marlenę Dietrich, Coco Chanel, a nawet Lady Gagę, czy też Miley Cyrus. Historia mody XX wieku nie została tam ograniczona jedynie do świata Zachodu, ale widać też wzmianki o innych kulturach, co bardzo mnie  ucieszyło.


Według mnie "100 lat mody" jest idealne zarówno dla zagorzałych fanek mody, jak i dla modowych laików. Szczerze polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Here's a place for your comment.

Obserwatorzy

Wszystkie projekty na blogu są moją własnością.
All rights reserved.